Meest Gestelde Vragen

Wij proberen deze website zo informatief mogelijk te maken. U kunt de zoekmachine hieronder gebruiken of de onderwerpen bekijken bij de meest gestelde vragen. Indien uw specifieke vraag niet beantwoord is, neem dan contact op met onze klantenservice, telefoonnummer 088 - 435 08 00 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Zoekresultaten voor uw zoekopdracht.

Terug naar alle vragen

Nieuw abonnement via Abonneeplein

Wat is Abonneeplein.nl?

Abonneeplein is de online abonnementenservice van Roularta Media Nederland B.V.

Via deze site kunt nieuwe abonnementen aanvragen of cadeau geven en uw abonnementen beheren:

  • doorgeven adreswijzigingen (tijdelijk of definitief)
  • corrigeren van uw gegevens
  • tijdelijke onderbreking van uw abonnement (bij vakantie of ziekte)
  • doorgeven van bezorgings-of andere problemen
  • registreren voor online toegang

Contactinfo

Roularta Media Nederland B.V., klantenservice
Postbus 606
7000 AP Doetinchem

020 - 894 56 62 (lokaal tarief)

Hoe kan ik een abonnement nemen?

Via abonneeplein kunt u eenvoudig online een abonnement afsluiten op een titel naar keuze. De titels kunt u vinden door op de verschillende rubrieken te klikken.

Vervolgens kiest u een aanbieding op de titel van uw keuze en rond u de bestelling af. Afhankelijk van de aanbieding zijn de volgende betaalwijzen mogelijk.

  • Betaling via Ideal
  • Betaling via automatische incasso

Voor de online IDeal betalingen werkt abonneeplein met het gespecialiseerd bedrijf Ogone. De afhandeling van uw bestelling gebeurt volledig op hun beveiligde server.

De aanvraag van uw abonnement wordt onmiddellijk per e-mail bevestigd.

Zodra uw abonnement goedgekeurd is ontvangt u de definitieve gegevens van uw abonnement, uw abonneenummer en de datum waarop u uw eerste nummer kunt verwachten.

Bij vragen of problemen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het contact formulier. U kunt ons ook telefonisch bereiken op het telefoonnummer 020 - 894 56 62 (lokaal tarief),  (bent u in het buitenland dan kunt u ons bereiken op het telefoonnummer 0031 20 - 894 56 62)

De openingstijden van onze klantenservice zijn van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur.

Waar kan ik de leveringsvoorwaarden vinden?

Klik hier voor de leverings- en privacyvoorwaarden die van toepassing zijn op de abonnementen van Roularta Media Nederland B.V. die u kunt afsluiten op abonneeplein .

Kan ik een abonnement in het buitenland nemen?

Voor abonnementen in het buitenland gelden andere voorwaarden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via +3120 - 894 56 62.

Meer info over mijn abonnement

Wanneer ontvang ik het eerste tijdschrift?

Zodra uw abonnement goedgekeurd is, ontvangt u een bevestigingsmail met de definitieve gegevens van uw abonnement, uw abonneenummer en de datum waarop u uw eerste nummer kunt verwachten.

Heeft u deze bevestigingsmail niet ontvangen, controleer dan of de email niet in uw spam map of verwijderde items terecht is gekomen. Heeft u na 24 uur nog steeds geen email ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via telefoonnummer 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Wanneer ontvang ik mijn welkomstgeschenk?

Uw welkomstgeschenk ontvangt u binnen 8 weken na het afsluiten van een abonnement. Het is afhankelijk van het tijdschrift en de aanbieding hoe snel de geschenken verstuurd kunnen worden. Het welkomstgeschenk wordt los van het magazine verstuurd.

Wanneer vindt de betaling plaats?

Op abonneeplein in 'Beheer mijn abonnement' kunt u nakijken wanneer de volgende incasso gepland staat. U betaalt voor de komende nummers.

Waar kan ik mijn abonneenummer vinden?

Uw abonneenummer staat bij uw adresgegevens op het folie rondom het tijdschrift, op de afschriften van uw bank/giro (bij automatische afschrijving) en op de bevestigingsmail die u ontvangt direct na inschrijving. Het is een 7 cijferig nummer. Ook kunt u uw abonneenummer vinden in 'Beheer mijn abonnement' op abonneeplein.

Ik heb een printabonnement. Moet ik betalen om mijn magazine op pc, tablet of smartphone te lezen?

Als abonnee leest u gratis uw magazine digitaal op pc, tablet of smartphone. Let op: enkel indien het magazine over een digitale versie beschikt!

Registreren

Hoe kan ik mij registreren?

U kunt een registratie aanmaken door u aan te melden op de website www.abonneeplein.nl.

  • Ga naar 'aanmelden' rechts bovenaan de website.
  • Vul uw emailadres in en klik op registreer
  • Kies een wachtwoord. Herhaal dit wachtwoord, vul uw gegevens en onderaan het scherm uw abonneenummer, postcode en huisnummer in en rond uw registratie af.

Waarom moet ik mij registreren?

Door u te registreren krijgt u toegang tot de digitale producten van uw abonnement en kunt u uw abonnement online beheren. Op abonneeplein kunt u een registratie aanmaken en koppelen aan uw abonnement.

Ik wil een registratie aanmaken maar ik krijg de volgende boodschap: Dit e-mailadres is reeds in gebruik

U heeft in het verleden al een registratie aangemaakt op dit emailadres. U kunt zich aanmelden met uw emailadres en uw zelf gekozen wachtwoord.

Indien u uw wachtwoord niet meer weet, dan kunt u klikken op 'Wachtwoord vergeten'. U ontvangt dan een email met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Indien u hierna nog steeds problemen ondervindt, neemt u dan contact op met onze klantenservice: via het contactformulier of per telefoon, 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ga naar 'Beheer mijn abonnement' en klik op 'wachtwoord vergeten'. Vul uw emailadres in en klik op 'bevestigen'. U ontvangt op dit emailadres een email waarmee u uw wachtwoord opnieuw in kunt stellen.

Indien u hierna nog steeds problemen ondervindt, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via telefoonnummer 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Bij het opvragen 'Wachtwoord vergeten' geef ik mijn emailadres op. Ik krijg de melding "ongeldig emailadres"

Controleer of er geen fout staat in uw emailadres. Een spatie kan een foutmelding geven.

Indien u hierna nog steeds problemen ondervindt, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of op telefoonnummer 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Ik heb een email aangevraagd om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, maar ik heb deze niet ontvangen

Controleer of de email niet in uw spam map of verwijderde items terecht is gekomen. Heeft u na 24 uur nog steeds geen email ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via telefoonnummer 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Lezen van het magazine op tablet of smartphone

Ga naar de appstore van uw tablet: de Apple Appstore en de Google Play Store.

Installeer de app van het betreffende magazine (Plus Magazine, Landleven, G-Geschiedenis) op uw tablet of smartphone.

Bent u abonnee en heeft u zich eerder geregistreerd, klik dan op 'inloggen'. Heeft u dit nog niet gedaan ga dan eerst naar 'registreren'.

  • Voor meer informatie over de Plus Magazine app, klik hier.
  • Voor meer informatie over de Landleven app, klik hier.
  • Voor meer informatie over de G-Geschiedenis app, klik hier.

Indien u hierna nog steeds problemen ondervindt, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Ik wil mij in- of uitschrijven voor een nieuwsbrief

Onderaan iedere nieuwsbrief zit een afmeldknop waardoor u zich uitschrijft voor de betreffende nieuwsbrief.

Wijzigingen in het abonnement

Hoe kan ik een ander rekeningnummer doorgeven?

Neemt u hiervoor contact op met onze Klantenservice. U kunt ons bereiken tijdens kantooruren op het nummer 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

U kunt uw abonnement uiterlijk vier weken voor het aflopen van de abonnementsperiode opzeggen, onder vermelding van uw abonneenummer en adresgegevens.

U kunt dit doen:

  • Online: via Beheer mijn abonnement op abonneeplein
  • Per post: Roularta Media Nederland B.V., t.a.v. Klantenservice, Postbus 606, 7000 AP Doetinchem
  • Per telefoon: 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).

Let op: sommige abonnementen zijn afgesloten voor een minimum periode. Indien u binnen deze periode uw abonnement opzegt, kunnen er mogelijk kosten in rekening gebracht worden.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?

Als abonnee kunt u zelf uw gegevens aanpassen. Klik op 'Beheer mijn abonnement'. Ga naar 'Wijzigen abonneegegevens' en volg de instructies.

Wijzigt uw emailadres of wachtwoord, dan dient u de volgende keer in te loggen met deze nieuwe gegevens.

Hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven?

Via abonneeplein kunt u gemakkelijk online uw nieuwe adres doorgeven. Klik op 'Beheer mijn abonnement'. Ga naar 'Wijzigen abonneegegevens' en volg de instructies. Geef uw nieuwe adresgegevens uiterlijk zes weken voor de verhuizing aan ons door.

Kan ik een tijdelijke adreswijziging doorgeven?

U kunt uw abonnement tijdelijk naar een ander adres laten versturen, bijvoorbeeld uw vakantieadres. Voor adressen in Nederland is deze service volledig gratis. Klik op 'Beheer mijn abonnement' . Ga naar 'Tijdelijke adreswijziging' en volg de instructies. Geef uw tijdelijke adresgegevens uiterlijk zes weken van tevoren aan ons door.

Kan ik mijn abonnement tijdelijk onderbreken?

U kunt uw abonnement gedurende een bepaalde periode onderbreken. Uw abonnement wordt dan tijdelijk stopgezet en wordt na de onderbreking automatisch verlengd met hetzelfde aantal nummers. Klik op 'Beheer mijn abonnement'. Ga naar 'Tijdelijke onderbreking abonnement' en volg de instructies.

Kan ik mijn verhuisbericht ook doorgeven via PostNL?

U kunt uw verhuisbericht NIET doorgeven via PostNL. Het gemakkelijkste is om uw nieuwe adresgegevens via abonneeplein door te geven. Klik op 'Beheer mijn abonnement'. Ga naar 'Wijzigen abonneegegevens' en volg de instructies. Geef uw nieuwe adresgegevens uiterlijk zes weken voor de verhuizing aan ons door.

Overige

Hoe kan ik een bezorgingsprobleem melden?

Via abonneeplein kunt u eenvoudig bezorgingsproblemen online doorgeven. Klik op 'Beheer mijn abonnement' bovenin het menu, ga naar 'bezorgingsprobleem' en volg de instructies.

Hoe reageer ik op een brief onder nummer?

Reacties op een brief onder nummer kunt u sturen naar Roularta Media Nederland B.V., Postbus 44, 3740 AA te Baarn o.v.v. het nummer op de linkerbovenhoek van de envelop.

Waar kan ik een klacht indienen?

Een klacht kunt u via email, telefonisch of schriftelijk indienen bij onze klantenservice. U kunt de klantenservice op verschillende manieren bereiken:

  • Via het contactformulier
  • Per post: Roularta Media Nederland B.V., Klantenservice, Postbus 606, 7000 AP Doetinchem
  • Per telefoon: 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur)

Wanneer moeten de particuliere advertenties worden aangeleverd?

Plus Magagzine 'zoekertjes'

Aanvragen dienen uiterlijk zes weken voor het verschijnen van het betreffende nummer van Plus Magazine bij ons binnen te zijn. Inzendingen worden behandeld in volgorde van binnenkomst. Gezien de beperkte ruimte kan het zijn dat een 'Zoekertje' wordt doorgeschoven naar een volgend nummer. Hier vindt u meer informatie.

Landleven 'vraag en aanbod'

Aanvragen dienen uiterlijk zes weken voor het verschijnen van het betreffende nummer van Landleven bij ons binnen te zijn. Advertenties voor de betaalde rubrieken worden allemaal geplaatst in het magazine. Hiervoor ontvang je een factuur. Voor de overige advertenties maakt de redactie een keuze voor plaatsing in het magazine, het aanbod is te groot om alles te plaatsen. Hier vindt u meer informatie. 

Wat kost een particuliere advertentie?

Plus Magazine

Klik hier voor informatie en prijzen over de rubriek 'Plus Zoekertjes'.

Landleven

Klik hier voor informatie en prijzen over de rubriek 'vraag en aanbod'.

Is uw vraag niet beantwoord?

Neem contact op met onze klantenservice: klantenservice@roularta.nl of 020 - 894 56 62 (lokaal tarief) (maandag t/m vrijdag, van 09:00-17.00 uur).